close
چت روم
مواد غذایی مفید برای کاهش وزن
یکشنبه 29 مهر 1397

سرگرمی های با حال,شیراز کیدز Shirazkids.ir

جدیدترین مطالب

پربازدیدترین مطالب

جستجوگر پیشرفته سایت






لینک باکس سرزمین سرگرمی های باحال

>


مواد غذایی خیلی خوبی هستند که استخوا‌ن‌ سازی می‌کنند، از ابتلا به بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند، بینایی شما را تقویت می‌کنند و حتی ذهنتان را نیز تیز و فعال نگه می‌دارد. اما آیا می‌دانستید تحقیقات جدید نشان می‌دهد این مواد غذایی می‌توانند به لاغر شدن شما هم کمک کنند؟

جو دوسر

جو سرشار از فیبر است و به همین دلیل خوردن آن کمک می‌کند در تمام طول روز احساس سیری کنید. تنها نصف فنجان از آن، 6.4 گرم نشاسته مقاوم که یک منبع کربوهیدرات عالی برای بالا بردن سوخت‌وساز بدن و چربی‌سوزی است، در خود دارد.

آوکادو

هیچ دلیلی ندارد از خوردن چربی بترسید—به شرط آنکه نوع درستی از چربی باشد.
اسید اولئیک، ترکیبی که در آوکادو یافت می‌شود، بدن شما را به ساکت کردن گرسنگی تحریک می‌کند. با خوردن یک چهارم آوکادو خواهید دید که رفته‌رفته چربی‌های شکمتان آب می‌شود. این میوه همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است.

ماهی سالمون

منابع خالص از پروتئین به شما کمک می‌کند بدون اضافه کردن چربی به غذایتان احساس سیری کنید. اما 50 درصد از خانم‌ها بین 18 تا 50 سال به میزان کافی از این ماده‌غذایی به بدنشان نمی‌رسانند.

مصرف ماهی سالمون را در برنامه‌غذاییتان بالا ببرید. سالمون خالص‌تر از گوشت‌قرمز است.

تمشک آبی

این میوه که بیشتر با خاصیت ضدپیری خود شناخته شده است، ماده‌غذایی خوبی برای لاغری است: یک فنجان از آن فقط 80 کالری در خود دارد و با 4 گرم فیبر به شما کمک می‌کند سیر بمانید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی چه پخته و چه خام برای خواص ضدسرطان خود شناخته‌شده است اما سرشار از فیبر می‌باشد که کمتر از 30 کالری در هر وعده آن به بدن می‌رساند و به حل مشکلات اضافه‌وزن کمک می‌کند.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای بسیار سالم‌تر از برنج سفید بوده و سرشار از فیبر است. نصف فنجان از آن 7.1 گرم نشاسته مقاوم در خود دارد که کربوهیدراتی بسیار سالم است، سوخت‌وساز بدن را بالا برده و چربی‌سوزی می‌کند.

گلابی

یک عدد گلابی به تنهایی 15 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، زنانی که در روز 3 عدد گلابی مصرف می کنند، کالری کمتری در طول روز مصرف کرده و وزن بیشتری نسبت به بقیه می‌سوزانند. دقت کنید که نباید گلابی را پوست بکنید زیرا تمامی محتوی فیبر آن در پوست نهفته است.

گریپ‌فروت

حتی اگر هیچ چیز دیگر را در رژیم‌غذاییتان تغییر ندهید، اما خوردن نصف گریپ‌فروت قبل از هر وعده غذایی به شما کمک می‌کند نیم کیلو در هفته وزن کم کنید!
ترکیبی در این میوه به پایین آوردن انسولین، هورمون ذخیره چربی کمک کرده و می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. گریپ‌فروت همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین است و از آنجا که 90 درصد آن از آب تشکیل شده است، شما را سیر نگه می‌دارد و باعث می‌شود کمتر بخورید.

لوبیا قرمز

این نوع لوبیا حاوی مقدار قابل‌توجهی پروتئین و فیبر است (بیش از 5 گرم در هر وعده). لوبیا قرمز همچنین حاوی نشاسته مقاوم است: نصف فنجان از آن چیزی در حدود 2 گرم از این کربوهیدرات لاغرکننده در خود دارد.

بادام

آجیل یکی دیگر از موادغذایی عالی سرشار از چربی‌های مفید است که به لاغر شدن شما کمک می‌کند.

بادام به تنهایی می‌تواند به شما کمک کند وزنتان را پایین بیاورید: در یک تحقیق مشخص شد، کسانیکه بادام را به برنامه‌غذایی کم‌کالری روزانه خود اضافه کردند، بیشتر از آنهایی که به جای بادام از یک تنقلات پرکالری‌تر مصرف می‌کردند، وزن کم کردند.

عدس

عدس منبعی عالی از پروتئین و فیبر است. نصف فنجان از آن 4.3 گرم نشاسته مقاوم در خود دارد که سوخت‌وساز بدن را بالا برده و چربی‌سوزی می‌کند.

چای سبز

این نوشیدنی مثل آب، به بدن آبرسانی کرده، به سیر نگه داشتن شما و درنتیجه کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه‌براین، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن چربی و کالری سوزی می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، آنهایی که روزانه 5 فنجان چای سبز می‌نوشند، دو برابر بیشتر از سایرین، وزن کم می‌کنند (مخصوصاً از قسمت میان‌تنه).

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ می‌تواند شروع خوبی برای روز شما باشد. این ماده‌غذایی عالی، سرشار از پروتئین است که اشتهایتان را سرکوب می‌کند. در یک تحقیق مشخص شد، زنانی که روز خود را با تخم‌مرغ شروع می‌کنند دوبرابر بیشتر از آنهایی که در وعده صبحانه از نان‌شیرینی استفاده می‌کنند، وزن کم می‌کنند.

و نگران محتوی کلسترول آن نباشید: در همان تحقیق مشخص شد که میزان کلسترول بد در افرادیکه تخم‌مرغ می‌خورند بیشتر از سایرین نیست.

موز

موز میوه‌ای لاغرکننده است. یک نصف موز سبز متوسط سیرتان می‌کند و با 5/12 گرم نشاسته مقاوم که در خود دارد سوخت‌وساز بدنتان را بالا می‌برد.

شکلات تلخ

دوستان شکلات دوست نگران نباشند! یک تکه شکلات تلخ در روز، گوارش شما را کندتر کرده و درنتیجه احساس سیری را در شما طولانی‌تر می‌سازد.

شکلات تلخ حاوی چربی مفیدی است که تحقیقات نشان داده است می‌تواند باعث بالا رفتن متاولیسم بودن و چربی‌سوزی شود. همچنین میل شما به خوردن تنقلات شور و شیرینی دیگر را کاهش می‌دهد.

پرتقال

شاید نتوانید انتظار زیادی از پرتقال با فقط 59 کالری داشته باشید اما به خاطر میزان بالای فیبر در آن، جزء یکی از بهترین میوه‌ها شناخته شده است. احساس سیری به شما کمک می‌کند در طول روز کمتر بخورید.

تخم کاج

لازم نیست آجیل دوستان فقط بادام بخورند. تخم کاج نیز حاوی همان اسید چرب مفید و سالم است که می‌تواند هورمون‌های گرسنگی را در شما سرکوب کرده و در قسمت شکم برایتان چربی‌سوزی کند. در یک تحقیق مشخص شد، آنهایی که جربی‌های مفید غیراشباع موجود در آجیل را با چربی اشباع جایگزین می‌کنند، می‌توانند بدون کم کردن کالری مصرفی روزانه خود یا بیشتر کردن فعالیت بدنی، وزن کم کنند.

شیر کم‌چرب

همان اسید چرب سالم در شیر نیز یافت می‌شود و پروتئین‌های موجود در شیر شما را سیر نگه می‌دارند. کلسیم آن نیز بسیار مفید و موثر است: یک تحقیق نشان داد زنان با مصرف 1000 تا 1400 میلی‌گرم کلسیم در روز، چربی و کالری سوزی به مراتب بیشتری دارند.

لوبیا سفید

نصف فنجان از این لوبیای پُرفیبر حدود 4 گرم نشاسته چربی‌سوز در خود دارد که سوخت و ساز بدن شما را نیز بالا می‌برد.

سیب‌زمینی

درست است که سیب‌زمینی مقدار بالایی کربوهیدرات در خود دارد اما بسیار سیرکننده‌تر از یک برش نان سفید است و به اندازه پرتقال شما را سیر نگه می‌دارد. علاوه بر این، سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته مقاوم است که کمک می‌کند چربی بیشتری بسوزانید.

پنیر

پنیر تازه بُز و پنیر فَتا حاوی اسید چربی هصتند که شما را سیر نگه داشته و چربی بیشتری می‌سوزاند.

نخود

هر نصف فنجان نخود بیشتر از 2 گرم نشاسته مقاوم در خود دارد و منبع بسیار خوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم به شمار می‌رود.

کوینولا

این نیز یک نمونه دیگر از غلات کامل است که سرشار از پروتئین می‌باشد. با صرف آن به مدت بیشتری احساس سیری می‌کنید و از پُرخوری بین وعده‌های غذایی شما جلوگیری می‌کند.

جو پوست‌کنده

این ماده پرنشاسته می‌تواند ماده مکمل خوبی برای لاغری در رژیم‌های کم‌کالری به شمار آید و در فقط نصف فنجان از آن، تقریباً 2 گرم نشاسته مقاوم وجود دارد.

لوبیا سیاه

یک فنجان لوبیا سیاه حدود 15 گرم پروتئین سیرکننده تامین می‌کند و هیچ چربی اشباع مضر که در سایر منابع پروتئینی مثل گوشت قرمز وجود دارد را در خود ندارد

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0



بخش نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد


آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 947
    کل نظرات کل نظرات : 649
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 377

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 406
    باردید دیروز باردید دیروز : 1,015
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 18,613
    بازدید ماه بازدید ماه : 31,430
    بازدید سال بازدید سال : 154,549
    بازدید کلی بازدید کلی : 3,819,302

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 54.198.15.20
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :


پشتيباني آنلاين

    ارتباط با مدیر

نظرسنجي

    نظر شما در مورد این وب ؟